Aan de linkerkant kunt u een keuze maken over het onderwerp waarover u een vraag heeft.
Tip!
Bekijk ook onze instructievideo's
Vul je schoolpresentatie zo volledig mogelijk in
Het grootste deel van de werkzoekenden leest eerst de informatie over de school, daarna pas de vacaturetekst. Een goed ingevulde schoolpresentatie levert gemiddeld 3x meer sollicitanten op. Een logo, headerfoto, beschrijving, video, collega’s aan het woord en foto’s zorgen voor een professionele uitstraling. Je kan al deze velden invullen onder ‘Schoolgegevens’.
Hou de vacaturetitel kort (max. 35 karakter)
Hoe korter de titel, hoe beter. Een vacature wordt beter gevonden wanneer de titel zo veel mogelijk overeen komt met de zoekopdracht van een werkzoekende. ‘Docent Wiskunde’ is een veel relevantere titel van ‘Enthousiaste en ondernemende Docent Wiskunde gezocht voor leuke 4 havo klas’.
Plaats in de pitch een trigger zodat de kandidaat verder wil lezen
Een korte, originele pitch trekt de aandacht van een kandidaat. Bijvoorbeeld: "Word docent Engels in ons gloednieuwe schoolgebouw in Rotterdam en werk samen met een energiek team dat barst van de ideeën."
Beperk je vacaturetekst tot max. 2.000 karakters
Less is more. Bedenk goed wat een kandidaat wil lezen i.p.v. wat je zelf graag over de vacature wil vertellen.
Zorg dat je vacature mobielvriendelijk is
Het grootste deel van de bezoekers zoekt op een mobiele telefoon naar vacatures. Een mobielvriendelijke vacature bevat o.a.:
Korte titel;
Tekst die niet te lang is (hoe meer scrollen, hoe minder de vacature presteert);
Een headerfoto met de juiste afmetingen
Slim is om na plaatsing de vacature nog even door te nemen op je telefoon.
Wees duidelijk en vermeld het salaris
Vermijd lege zinnen als ‘marktconform salaris’ , ‘open sfeer’ en ‘leuke collega’s’ en vermeld altijd het salaris in de vacature. Vacatures waarin het salaris wordt vermeld, hebben gem. 10-20% meer sollicitaties.
Check altijd de sollicitatie-optie
Sollicitanten kunnen met een CV (en wanneer gewenst) en motivatiebrief via MeesterBaan solliciteren. Daarnaast kun je sollicitanten doorsturen naar een eigen website/platform of per mail laten reageren. Check altijd of de sollicitatie-optie goed staan en overeen komt met de vacaturetekst. Je kan dit nagaan door op ‘Solliciteren’ te klikken in de vacature.
Denk vanuit de een werkzoekende
Op MeesterBaan staan duizenden vacatures online. Een werkzoekende heeft veel keuze en daarom is het belangrijk dat men snel de juiste informatie kan vinden. Door de vacature vanuit het perspectief van een werkzoekende te zien, ontdek je of de vacature nog iets mist.
Gebruikers toegang
Op de pagina ‘Gebruikersoverzicht’ kun je collega’s toevoegen, beheren of verwijderen.
Extra promotie voor je vacature of school
Via onze Extra Aandacht opties kun je de vacature in een breder netwerk verspreiden. Door gebruik te maken van advertenties op Google, META en LinkedIn en doorplaatsingen op Nationale Vacaturebank bereik je een nieuwe doelgroep. Via de optie ‘Bovenaan zoekresultaten’ en ‘Opnieuw in vacaturemailing’ valt je vacature extra op binnen de MeesterBaan doelgroep.
Daarnaast kun je via 'Uitgelicht Schoolprofiel' je school in de spotlights zetten.